home
Μουσικές Διαδρομές

 

 

Μουσικές Διαδρομές

 

 



Η εφαρμογή Μουσικές διαδρομές αναδεικνύει το εθνογραφικό πρωτογενές εμπειρικό υλικό του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών που συγκεντρώθηκε μέσω της επιτόπιας έρευνας στην Κρήτη κατά τα έτη 1998 - 2006, στο πλαίσιο δύο ερευνητικών προγραμμάτων στο αντικείμενο της Εθνομουσικολογίας (Θαλήτας: Η βιολιστική παράδοση στην κρητική δημοτική μουσική και Crinno Music II: Η μουσική παράδοση της λύρας στην κρητική δημοτική μουσική του Ν. Ρεθύμνης). Μέσω της έρευνας πεδίου και της συμμετοχικής παρατήρησης έγινε συλλογή πρωτογενούς εμπειρικού υλικού και δημιουργία εθνογραφικών «κειμένων», υλικό το οποίο μετά την επεξεργασία και ψηφιοποίηση του εισήχθη σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων. Από τα προγράμματα αυτά προέκυψαν, μεταξύ άλλων, 109 πολύωρες προγραμματισμένες ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες μουσικούς.

 

Το πρωτογενές εθνογραφικό υλικό των 109 απομαγνητοφωνημένων συνεντεύξεων των δύο παραπάνω προγραμμάτων ταξινομήθηκε βάσει 1169 λέξεων κλειδιών και 280 θεματικών ενοτήτων. Από την ταξινόμηση αυτή προέκυψαν 3.000 χωρία και πάνω από 37.000 συνδέσεις μεταξύ χωρίων και λέξεων - κλειδιών, υλικό το οποίο είναι προσβάσιμο στον επισκέπτη της εφαρμογής μέσω τριών διαφορετικών «διαδρομών» (δενδρική, απλή–σύνθετη αναζήτηση και χάρτης). Επιπλέον, μέσω των σχετικών links στους ιστότοπους του Θαλήτα και του Crinno Music II o επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει: α΄) το ποιητικό κείμενο όλων των ηχογραφημένων μελωδιών, το οποίο μάλιστα παρουσιάζεται έτσι ώστε να αναδεικνύεται η μορφολογία των σκοπών και η σχέση λόγου–μέλους και β΄) το βιντεοσκοπημένο υλικό και του προγράμματος ΘΑΛΗΤΑΣ (560 αρχεία video), το οποίο είναι πλέον ψηφιοποιημένο και εισηγμένο στο όλο σύστημα.

 

Με την ταξινόμηση του υλικού των συνεντεύξεων δίνεται η δυνατότητα στον «περιηγητή» της εφαρμογής να διανύσει χιλιάδες μουσικές – πολιτισμικές «διαδρομές» όσον αφορά την Κρήτη ανάμεσα: στο χθες και το σήμερα, το βιολί και τη λύρα, τη νουνούρα και το αρμόνιο, τη ντραμς και το νταουλάκι, το γλέντι και την «παρέα», την επιτέλεση και τις διάφορες πρακτικές της, τη διαλογικότητα και τη διακειμενικότητα που αναπτύσσεται α΄) μεταξύ του εθνογράφου και του εκάστοτε πραγματολογικού «υλικού», β΄) μεταξύ των διαφορετικών παρόντων του εθνομουσικολόγου και των εθνογραφικών «κειμένων» του και γ΄) μεταξύ των διαφορετικών «λόγων» (discourses) των φορέων της σύγχρονης κρητικής μουσικής παράδοσης βάσει των εν δυνάμει πολλαπλών αναγνώσεων του εν λόγω εθνογραφικού υλικού.

 

Περισσότερα...

 


  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων
  • Μια συλλογή εικόνων